Eneas nätverksprotokoll utvald av en global tillverkare inom mobil infrastruktur

Enea ska förse kunden med Enea Netbricks nätverksprotokoll för deras kommande media gateway produkt.

Enea® växer som leverantör till en global utrustningstillverkare inom telekom med ett nytt kontrakt som tecknats i juni. Kunden har valt Eneas produkt SS7-BRICKS som ska ingå i nästa generations media gateway lösning.

"Vi är stolta och nöjda med att vi åter igen är utvalda som leverantör till de stora tillverkarna på den globala telekommarknaden." säger Mathias Båth, marknadschef på Enea. "Flexibel arkitektur och enkel integration var viktiga faktorer för kundens val av produkt och Enea Netbricks överträffade kundens förväntningar."

SS7-BRICKS är en del av produktfamiljen Enea Netbricks, som ingår i Eneas produktportfölj sedan köpet av det franska mjukvaruföretaget Netbricks 2008. Enea Netbricks är en familj med modulära nätverksprotokoll för alla nivåer i kommunikationssystemet, från tidigare generations signaleringsteknologi upp till de senaste applikationerna inom IP Multimedia Subsystem (IMS).