CFO lämnar Enea

Enea meddelar idag att Håkan Rippe har beslutat att lämna Enea efter åtta år på bolaget, varav drygt fyra år som ekonomi- och finansdirektör, CFO.

Håkan Rippe är som CFO del av Eneas koncernledning och har varit anställd i Bolaget sedan 2009. Han kommer att ha kvarstå i rollen som CFO för Enea till dess han lämnar bolaget efter delårsrapporten i juli 2017. Processen att utse hans efterträdare har inletts. Håkan Rippe lämnar sin tjänst för karriärmöjligheter utanför Enea.

”Håkan har betytt väldigt mycket för Enea, både för utvecklingen av ekonomifunktionen men också för utvecklingen av bolaget i stort. Baserad i USA sedan 2015, har han dessutom varit sammanhållande och drivande i våra två förvärv under 2016. Jag kommer att sakna vårt goda samarbete och önskar Håkan all lycka till framöver”, säger Eneas VD Anders Lidbeck.

För mer information besök www.enea.se eller kontakta:
Anders Lidbeck, VD & koncernchef
E-post: [email protected]

Enea är en global leverantör av mjukvaruplattformar och tjänster och vår vision är att hjälpa våra kunder utveckla fantastisk nätverksfunktionalitet för det uppkopplade samhället. Vi är fast beslutna att vara en nyckelspelare i ekosystemet för öppen källkod och utvecklar optimala mjukvarulösningar tillsammans med ledande partners. Varje dag förlitar sig tre miljarder människor på Eneas teknologier i en rad applikationer i flera vertikaler – från telekom- och fordonsindustri, till medicinteknik och flygindustri. Med huvudkontor i Kista har Enea verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien och är listat på Nasdaq Stockholm. Upptäck mer på www.enea.com och prata med oss på [email protected].

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra®, Zealcore®, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Enea® dSPEED Platform och COSNOS® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Polyhedra® Lite, Enea® System Manager, Enea® ElementCenter NMS, Enea® On-device Management och Embedded for LeadersTM är Enea AB:s oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2017 Enea AB.