Anders Stensson utsedd till ny CFO för Enea

"Anders kommer att vara ett utmärkt tillskott till vår ledningsgrupp och jag ser fram emot att han kommer ombord som vår nya CFO", säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef i Enea. "Anders breda kunskap inom ekonomi och bakgrund inom teknikindustrin kombinerat med hans erfarenhet av internationella förvärv kommer han att tillföra mycket värde för oss i vår strävan att bygga ett ännu starkare företag."

Med en magisterexamen inom ekonomi och studier på universitetsnivå även inom andra områden som juridik och IT, har Anders en bra grund för analys, kontroll och förbättring av en verksamhets utveckling. Han har över 20 års erfarenhet som CFO från flera företag i olika verksamheter, bland annat börsnoterade bolag som Nicoccino AB och Frontec AB. Som VP Finans inom Flir Systems AB hade Anders också en aktiv roll för att utveckla verksamheten internationellt, med ansvar för att etablera nya dotterbolag och kompletterande förvärv.

För mer information besök www.enea.se eller kontakta:

Anders Lidbeck, VD & koncernchef

Enea är en global leverantör av mjukvaruplattformar och konsulttjänster och vår vision är att hjälpa våra kunder utveckla fantastisk nätverksfunktionalitet för det uppkopplade samhället. Vi är fast beslutna att vara en nyckelspelare i ekosystemet för öppen källkod och utvecklar optimala mjukvarulösningar tillsammans med ledande partners. Varje dag förlitar sig tre miljarder människor på Eneas teknologier i en rad applikationer i flera vertikaler – från telekom- och fordonsindustri, till medicinteknik och flygindustri. Med huvudkontor i Kista har Enea verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien och är listat på Nasdaq Stockholms huvudmarknad. Upptäck mer på www.enea.com och prata med oss på [email protected].

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra® och Zealcore® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Polyhedra® Lite, Enea® dSPEED Platform, Enea® System Manager, Accelerating Network Convergence(TM), Device Software Optimized(TM) och Embedded for Leaders(TM) är Enea AB:s oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2017 Enea AB.