Eneas VD och koncernchef avgår

Eneas VD och koncernchef Per Åkerberg lämnar VD-posten på egen begäran. Rekrytering av en ny VD har inletts. Per Åkerberg kvarstår som VD under en övergångstid och kommer därefter att tillträda som VD för Readsoft.

”Efter sju år på Enea är det dags för mig att gå vidare. Den strategi vi slog fast 2009 har tagit oss tillbaka till lönsamhet, gett oss ett starkare produkterbjudande och en mer fokuserad konsultorganisation. Enea står väl rustat att med en ny ledare ta nästa steg på marknaden och fortsätta skapa värden för våra medarbetare, kunder och aktieägare”, säger Per Åkerberg

”Vi tackar Per för hans insatser för Enea och önskar honom lycka till i sin fortsatta verksamhet” säger bolagets styrelseordförande Anders Lidbeck.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Enea AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2011-07-14 kl 8:00.