Enea utökar sitt kursutbud för inbyggd Linux i utbildningspartnerskap med Linux Foundation

Enea tillkännagav idag ett utbildningspartnerskap med Linux Foundation kring återförsäljning av deras kompletta utbud av kurser inom inbyggd Linuxprogrammering och relaterade ämnen. Enea är en av fyra partners globalt så långt.

Ur Eneas eget utbildningsprogram återfinns bl.a. kurser i the Yocto Project, licensiering av öppen källkod, optimering av realtidsegenskaper i Linux, samt utveckling i Linuxkärnan. Detta utbud kompletteras nu av Linux Foundations kurser i drivrutinsoptimering, Androidutveckling och utveckling med hjälp av mjukvaruversionshanteringsprogrammet Git, med flera.

”Som en del i våra ansträngningar för att förbättra vårt Linuxerbjudande är det med glädje vi går i partnerskap med Linux Foundation”, sade Daniel Forsgren, SVP Product Management, Enea. “Nu kan våra kunder åtnjuta marknadens bredaste utbud av Linuxutbildningar genom oss och vår lokala närvaro.”

Genom att lägga till Linux Foundations kursutbud till Enea Linux och dess support- och tjänstepaket, blir Enea en ännu starkare och komplettare leverantör att förlita sig på i frågor som rör inbyggd Linux.