Enea tecknar sin tredje Element affär

Stockholm, 2 oktober 2008 – Enea®, världsledande leverantör av mjukvara och tjänster för telekomindustrin, har tagit en order på produkten Enea® Element. Det är tredje gången inom loppet av ett år som det amerikanska företaget, en tillverkare av kommunikationsutrustning, köper produkten. Ordervärdet uppgår till 1,4 MSEK och omfattar en tredje licens plus en uppgradering av de två existerande licenserna. Affären slutfördes under tredje kvartalet.

"Vi är mycket nöjda med att kunden återkommer för tredje gången", säger Åsa Landén Ericsson, vd och koncernchef, Enea. "Det bekräftar att produkten håller vad den lovar i form av hög tillgänglighet, minskad utvecklingstid och kapade utvecklingskostnader."

Eneas produktportfölj är riktad mot telekom och dess utrustningstillverkare. I växande grad är dessa intresserade av att köpa färdigutvecklad mjukvara. Eneas portfölj innehåller flera förintegrerade produkter som underlättar för användarna att utveckla ett starkt kunderbjudande och snabbare komma ut på marknaden.