Enea lanserar plattform för mobila multimediatjänster

Enea, som är en världsledande leverantör av mjukvara och tjänster för nätverk, lanserar Enea Accelerator Platform. Plattformen gör det möjligt för system- och tjänsteleverantörer att erbjuda konstant nätuppkoppling vilket ger bättre kvalité på IP-baserade tjänster som tv och röstsamtal, internetaccess samt spel och strömmande video. Därmed kan mobilabonnenter erbjudas en helt annan pålitlighet på mobila multimediatjänster.

”Konsumenterna kommer inte att tolerera bristfällig mottagning av musik, spel, videosamtal och tv direkt till mobilen, utan kräva pålitlig uppkoppling av bästa kvalité så att de när som helst och var som helst kan läsa, lyssna och titta på vad de vill som om de vore hemma”, säger Eneas marknadsdirektör Virginia Walker.

Plattformen är en vidareutveckling av Eneas tidigare NASP-plattform. Plattformen lanseras i veckan tillsammans med partnerföretagen Kontron, MontaVista och Tail-f i samband med den pågående 3GSM-mässan i Barcelona.