Enea AB (publ) aktiekapital och antal aktier

I enlighet med årsstämmans beslut den 7 april 2011 genomfördes ett automatiskt inlösenprogram under april och maj månad 2011 innebärande att bolagets aktier först fördubblades genom en split till 36 162 342 aktier varefter de nya 18 081 171 aktierna har lösts in genom minskning av bolagets aktiekapital för återbetalning till aktieägarna. Aktiekapitalet har därefter återställts genom fondemission utan utgivande av nya aktier.

Stämman beslutade samtidigt att makulera del av de aktier, som återköpts på grund av tidigare återköpsbemyndiganden, genom indragning av 422 080 aktier. Aktiekapitalet har därefter återställts till 18 355 714 kr genom fondemission utan utgivande av nya aktier.

Det totala antalet utestående aktier i bolaget, inklusive bolagets innehav av egna aktier, uppgår per den 31 maj 2011 till 17 659 091 aktier motsvarande lika många röster. Av dessa aktier innehar Enea 313 118 aktier motsvarande 1,773 procent av totala antalet aktier i bolaget.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Enea AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument.