Electrolux Small Appliances väljer Enea

Electrolux Small Appliances väljer Enea Linux v3.0 för inbyggd lösning i världsklass till framtida elektronikprodukt

Den 10 juli annonserade Enea att en strategisk Linuxaffär hade tecknats. Idag kan Enea meddela att affären tecknades med utvecklingsorganisationen inom Electrolux Small Appliances, divisionen för dammsugare och mindre hemmaprodukter.

”Electrolux Small Appliances är pionjär att använda Enea Linux v3.0 så avtalet är av strategisk betydelse.”, sade Eneas VD Anders Lidbeck. ”Dagens avtal visar att Enea Linux är relevant i krävande produkter inte bara inom telekom utan även i andra segment. Då Linuxmarknaden utvecklas rekordsnabbt är avtalet också ett bevis för att Eneas roadmap och affärsmodell ger våra kunder den kapacitet, flexibilitet och kostnadseffektivitet de behöver för att lyckas.”

"Vi vill kunna möta ökade krav på funktionalitet, stabilitet och pålitlighet hos systemet samtidigt som våra produkter blir allt mer tekniskt avancerade och interagerar med världen runt omkring oss.”, säger Curt Nyberg, Chief Technology Officer på Electrolux Small Appliances. “Vi är glada över att ha tecknat det här avtalet med Enea eftersom vi har samma intresse av att skapa de bästa produkterna och bana väg för ny teknik. Tillsammans bygger vi en framtidssäker plattform där funktioner kan adderas snabbt, vilket ger oss möjlighet att förnya och integrera ny teknik i våra produkter.”

Om Enea Linux 3.0

Genom sitt engagemang i Yocto Project och Linaro Networking Group driver Enea evolutionen av öppen källkod och erbjuder ett rikt hårdvarustöd tack vare samarbeten i ett brett ekosystem av kiseltillverkare. För extrema prestandakrav erbjuder Enea flera realtidsalternativ och är med kunden hela vägen i ditt mjukvaruprojekt genom en global tjänste- och supportorganisation. Läs mer om Enea Linux på www.enea.com/linux.