Team GEEK cyklar i kampen mot HIV/AIDS

Enea stödjer arbetet med att bekämpa HIV och AIDS genom CSR-initiativ

HIV och AIDS berör oss alla oavsett bakgrund och sexuell läggning. Även om stora framsteg har gjorts sedan det första rapporterade fallet är kampen mot AIDS inte över än. AIDS/LifeCycle är ett 877 km lång cykellopp som går från San Fransisco till Los Angeles och spänner över sju dagar. Syftet är att samla in pengar och skapa ökad medvetenhet i kampen mot HIV/AIDS. 2012 samlades mer än 12 miljoner dollar in.

För andra gången sponsrar Enea AIDS/LifeCycle och skickar i juni sitt ”Team GEEK”, ett lag om sex cyklister till loppet:

• Paul Nederveen (tekniskt säljstöd) och Sam Hage (extern konsult) från U.S.A
  • Henrik Ahlqvist (marknadsförare) från Sverige och
  • Lucian Badescu (produktägare), Ciprian Barbu (mjukvaruingenjör) and Razvan Grama (supportingenjör) från Rumänien.

Samtliga sex är erfarna cyklister och anmält sig på eget initiativ för att ta sig an det utmanande loppet genom Kaliforniens vackra natur.

Enea donerar 18 000 USD (3 000 USD per cyklist), utöver de ekonomiska medel som lagmedlemmarna individuellt samlar in. Om du vill hjälpa till i kampen mot HIV/AIDS och skänka en slant, så följ anvisningarna på följande länk: http://www.tofighthiv.org/site/TR/AIDSLIFECYCLE12/AIDSLifeCycleCenter?team_id=9381&pg=team&fr_id=1550

Samtliga donationer går oavkortat till välgörenhetsorganisationer, San Francisco AIDS Foundation och L.A. Gay & Lesbian Center.

Under cykelloppet kan du följa Team GEEK på http://joinenea.com-sidan, men även på Eneas Twitter-, Facebook-, Google+– och Instagram-sidor.

Läs mer om AIDS/LifeCycle här: http://www.aidslifecycle.org.