Enea levererar mjukvarulösning till franska plattformstillverkaren Open-Plug

Open-Plug har valt en mjukvarulösning från Enea till sin mobila plattform avsedd för Linuxapplikationer och mobiltelefoner.

Enea® fick i slutet av 2008 uppdraget att leverera nätverksprotokoll till Open-Plugs plattformslösning för mobila Linuxapplikationer. Lösningen innehåller produkter som nu är integrerade i Eneas produktportfölj efter förvärvet av det franska mjukvarubolaget Netbricks.

"Vi valde Enea eftersom de har en lång och gedigen erfarenhet samt väl dokumenterade lösningar", säger Eric Baissus, vd, Open-Plug.

Open-Plug har integrerat Eneas Netbrick H.324 protokoll i deras produkter ELIPS Mobile Suite och ELIPS Linux Telephony Stack. H.324-protokollet ger Open-Plugs mobila plattform en flexibel och mångsidig implementering av standardprotokoll som används för att hantera video eller multimedia sessioner i 3G-nät.

"Eneas produktportfölj innehåller ett brett urval av lösningar som kan ge tillverkare av mobila plattformar ett viktigt försprång i deras produktutveckling", säger Per Åkerberg, COO, Enea. "Vi är mycket nöjda att Open-Plug valde en av våra lösningar till deras mobila plattform."