Enea har erhållit genombrottsorder från ZTE i Kina

ZTE Corporation väljer Eneas realtidsoperativsystem OSE

ZTE har valt Eneas realtidsoperativsystem OSE för användning i företagets chipset för W-CDMA mobiltelefoner. ZTE är Kinas största börsnoterade telekomföretag med aktier noterade både i Hong Kong och i Shenzhen. I en starkt konkurrensutsatt marknad är ZTE Corporation den snabbast växande globala tillverkaren av telekomutrustning och nätverkslösningar. “Vi är mycket nöjda att ZTE har valt Enea som samarbetspartner i utvecklandet av detta mycket komplexa 3G chipset. Ordern förstärker ytterligare vår position i Kina och på den övriga asiatiska marknaden och bekräftar vår ställning som ett förstahandsalternativ för 3G mobilterminaler” säger Marcus Hjortsberg, chef för Eneas verksamhet i Asien. ZTE baserar valet av OSE på en grundlig teknisk och kommersiell utvärdering. ”Vi valde Eneas OSE på grund av de avancerade och stabila realtidsegenskaperna, höga prestanda och de små minneskraven. Vi värdesätter även Eneas kapacitet att förse oss med högkvalitativ support och utbildning” säger Ms. Junyi Yang, Director Assistant vid Micro-Electronic Institute, ZTE, i ett uttalande.